10 februari 2013

Fastlagssöndag

Så var det åter igen dags för att hålla traditionen! Jag var till och med så traditionsenlig att jag tryckte i mig en par bullar.. Det är nu lite en sån period nu. Hoppas den går över snart. En period då jag äter mycket mera kolhydrater än vad jag egentligen mår bra av alltså.

IMG_6550IMG_6539IMG_6535IMG_6526IMG_6551IMG_6510IMG_6554IMG_6523

Det var gott och trevligt och snyggt som vanligt. Förutom lite prydnader på golvet och lite bus, så har barnen varit väldigt snälla och harmoniska idag. Vi började dagen med att ta en tur till Salo tillsammans med mormor. Tyvärr var inte den loppisen jag ställt in mig på öppen, så det blev en annan istället. Hittade nog en massa fint. Men köpte bara två saker som jag vet att vi behöver. Ett sängöverkast som Theo ska ha på sin säng då han vuxit ur spjälsängen, och en svart tunna som vi ska ha som vattentunna på terrassen. En likadan (Knodd från Ikea) som vi har nu, men som blivit förstörd då vi glömde den där över vintern.. Metall och vatten som fryser till is går inte ihop. Det utvidgar sig. Men jag har tänkt att vi tar bort bottnen helt och så kan vi odla i den i växthuset. Så vattnet rinner igenom liksom.

Vi lunchade i Salo och lämnade mormor där, som åkte hem med bussen. Sen gick vi och skaffade gula tulpaner som vi lämnade i Åbo. Hemkomna igen (en timme efter middagstid) lyckades jag på något sätt röra ihop en makaronilåda till barnen. Den får dom äta imorgon. Idag fick det blir makaronilåda utan låda. Innan den varit i ugnen alltså.

Nu är jag lite ofokuserad. För mycket kolhydrater i kroppen. Nu ska barnen i säng och sen ska jag se vad jag hittar på ikväll. Har lite syjobb som jag borde komma igång med, men är totalt inspirationslös på den fronten just nu. Hoppas den nya veckan för med sig lite inspiration och ork!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Petra sa...

Vad fint det såg ut med fastlagsfirandet! Du kommer säkert tillbaka till rutinerna igen :) skön söndagkväll syster!

Malin på pastill.nu sa...

Vilka mysiga foton, och vilken utsikt ni ser ut att ha! Wow!

Ang. mobilskalen så har jag köpt mitt genomskinliga på Panduro. Det finns säkert på fler ställen. Kostade ca 50 kr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...